Ponny flicka i guldskor

Alla inlägg under april 2014

Av Philippa Wilkens - 12 april 2014 08:01

Jag har mycket tanka på vad jag vill med min ridning och ena dagen vill jag ha en medrytatar ponny jag får träna med och så vill jag börja tävla osv. Men andra dagar så vill jag ha en liten b-ponny uppstallad nån stans som jag kan träna NH med och bara skoj-rida. 


Jag vet verkligen inte jag jag vill, eller jag ändrar mig så enkelt. Jag vågar heller inte prata med min mamma om detta för jag är så rädd att hon ska bli sur, för att jag ändrar mig stup i kvarten. Men jag vill ha hjälp, jag vill ha hjälp att bestämma mig.


Jag är rädd för att tävla, för jag har inga rutiner och tänk "om jag gör fel"? Jag är samtidigt rädd att ta beslutet att jag vill skoj rida och bara leka runt lite och mysa med en liten ponny, för tänk om jag ändrar mig? Jag måste sluta byta ponnyer hela tiden, det går inte i längden... 


Men jag funderar verkligen mycket på vad jag vill, eller vad jag KAN! Det är så himla svårt att hitta en medryttar ponny som verkligen lever upp till mina krav, och jag önskade att någon som gjort ett liknande val, som kan hjälpa mig? 


Att ta beslut, speciellt sånna som bestämmer närmaste typ 5åren, är läskiga. Jag tycker inte om att fatta beslut, men jag gillar samtidigt inte att gå oplanerad. Alltså, jag blir sååå frustrerad. Jag vet seriöst INTE vad jag VILL just nu. Vill jag hobby rida och trixa och träna från marken ELLER vill jag ha en medryttar ponny och träna seriöst och kanske tävla lite?


Grejen är den också att jag älskar att vara ute på landet, att träna från marken, verkligen bli bästa kompis med sin ponny och rida helt ensam, bara jag och ponnyn i skogen, känna den härliga landet-luften, då känner jag mig verkligen levande och då älskar jag verkligen mitt liv och då blir jag glad.

Men samtidigt så älskar jag ju någonstanns träning och utveckling, att få prestera, bli svettig, känna motgång för att få framgång, jag älskar det. Men frågan är ju, kan jag göra detta även om jag inte har de kraven på min ponny att vi ska träna på hög nivå och ut och tävla. Vill kombinera detta, men jag vågar inte. Vågar inte göra fel.

Jag vill bara vara lycklig, älska någon och bli älskad tillbaka, men jag är så RÄDD att det blir fel, IGEN.  


HJÄLP MIG!!


Av Philippa Wilkens - 12 april 2014 07:18

Hej ! Lördag idag då. Jag är hos min pappa och ska väll inte göra något speciellt. Men min snälla pappa har lovat att betala lite av ett schabrak jag vill köpa, så idag ska jag beställa hem det, hoppas det blir bra. Ska nörda Glee idag på netflix, så det blir skönt.


Ska jag berätta om veckan?

Av Philippa Wilkens - 11 april 2014 12:36

Denna blogg är ej igång än. Har den ara just for fun. Fixat en snabb design. Hoppas ni gillar den. Annars kan ni gå. Hejdå.

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Info kommer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards